!

Lyssna på detta:




Randy Pausch är 48 år, lyckligt gift och pappa till tre små barn. Men han har också fått diagnosen pancreas cancer som är en av de allra svåraste cancerformerna. Den går inte att bota. När Randy uppträdde hos Oprah så hade läkarna sagt att han bara hade några månader kvar att leva. Nu har han levt längre än vad läkarna då trodde, men det finns inget botmedel och en dag så tar det slut. Men vilken enrgi och kraft den mannen har, titta på filmen, lär dig nåt och inse att livet är kort. Alla kommer vi att dö, några av oss dör dock i förtid.

" Ja jag ska dö, jag har tre underbara barn och en vacker fru.
  Och nu ska jag dö.
  Det suger men så är det..."

/ Randy Pausch

Här är Randys hemsida, där man bland annat kan läsa dagliga uppdateringar:
http://download.srv.cs.cmu.edu/~pausch/

Kommentarer
Postat av: Muppin

När jag lyssnade på inslaget, slogs jag av vilken livsvilja denne man har och hur bra jag har det som är frisk. Ändå gnäller man om det mesta, man borde ta vara på det positiva istället för att tänka negativt.

2008-04-18 @ 17:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0