Hej hopp

Man kan ju tro att jag har glömt av denna sida, det har jag ju inte, men det har varit så mycket och hur jag än gör så verkar inte dygnet få fler än 24 timmar. Konstigt?! Kan inte någon uppfinna den 25 timmen?

Igår var jag en sväng till landsarkivet i Göteborg och försökte hitta några av de 50 000 personer som jag försöker hitta i kyrkoböckerna. Motivationen var inte på topp, vet om det berodde på det fina vädret, kändes en anning fel att sitta inne när solen skinner ute. Det tar nog ett tag innan jag åker dit igen.

I eftermiddag ska jag på "barnkalas", min systerdotter fyller 6 år och det ska släkten fira. Egentligen fyllde hon år igår, men idag  kommer släkten med paket. Men jag funderar på om jag inte ska säga till henne att man bara får öppna sina paket på sin födelsedag. Det vore lite lagom elak. Ha ha ha.

För övrigt kan jag inte få nog av musiken från i lördags. I just wanna Sing (A Song Called) går på repeat och Calleth och den "tyska visan". Ha ha nu måste jag få ner dem på skiva också så jag kan lyssna på väg till kalaset.

Och det är högtid att leta upp sakerna som hon ska få och slå in dem. I år blir det nog inte lika många paket som antal år hon fyller. Det fick hon förra året 5 paket, 5 år och hon vart så glad.

Och sen påminnde en vänlig själv om att deklarationen ska lämnas in, hög tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0