Körkort

Idag är det exakt tio år sedan jag fick mitt körkort. Jag var inte ett dugg intresserad av att ta körkortet egentligen, hade inte alls någon motivation. Mina föräldrar tjatade och tjatade och motvilligt gick jag till den ena lektionen efter den andra. Idag är jag oändligt glad över deras tjat för idag har jag insett den frihet som ett körkort innebär.


Men tänk vad tiden har gått fort, 1998-2008, tio år.


image97


Andra kanske viktigare saker som hände 1998:


* Västra Götalands län bildades genom en sammanslagning av Skaraborgs,
Älvsborgs och Göteborgs och Bohus län.

* Uddevalla firade 500 år som stad.

* Tre kronor blev världsmästare i ishockey.

* Kommunala förtroendemän i Motala dömdes till fängelse för att i åratal ha missbrukat offentliga medel.

* Paula Jones anklagar USA:s president Bill Clinton för sexuella trakasserier. Senare ställs Bill inför riksrätt.

* Dragan Joksovic skjuts till döds på Solvalla.

* Anja Pärsson tar sin första världscupseger i slalom i Mammoth Mountain, USA.

* EU-domstolen fastslår att Sverige inte kan förbjuda uppfödning av rasen belgisk blue.

* Svår tågolycka i Tyskland, över 100 döda.

* Långfredagsavtalet gällande Nordirland sluts.

* 63 ungdomar omkommer och 170 skadas vid en brand i en festlokal vid Backaplan i Göteborg.

* EU beslutar införa euron som gemensam valuta.

* Amerikanska och brittiska trupper bombar irakiska mål efter att Irak har hindrat FN:s vapeninspektion.

* En valross syns på stranden i Åsa, Hallands län.


Minns ni 1998?

Kommentarer
Postat av: Josephine

Javisst minns jag 1998:) Då var jag en fjortis! Och man kan ju inte glömma hur patetisk man var då, heh..

Tiden går nog snabbt..det är redan 5 år sedan jag tog studenten..

2008-04-08 @ 09:31:06
URL: http://mumintroll84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0