Datakrångel

Jag har haft problem med datorn till och från under en lång tid. Efter att ha varit i kontakt med bredbandsleverantören så kom vi fram till att det kanske berodde på modemet.
Så en dag fick jag en avi om att det fanns ett paket på posten. Tog mig till tobaksaffären för att hämta ut paketet. Väl hemma öppnade jag och såg en massa sladdar och annat. Ett samtal till com hem och sen var det inkopplat. Och visst funkade datorn utan problem. 
Efter några dagar fick jag ett kort i brevlådan att jag skulle ringa Comhem. Jag ringde och blev bl a upplyst om att jag skulle skicka tillbaka det gamla modemet och detta skulle läggas i den kartongen som det nya kom i. Detta hade inte alls upplyst mig om tidigare, men som tur var hade jag ju allt kvar. Sagt och gjort, jag virade ihop sladdarna och la i lådan. Sen tejpade jag enormt mycket. Har haft praktik på Posten, så jag vet hur de handskas med paket. Sen när jag var klar att gå iväg, då upptäcker jag den. Jag hade glömt att lägga i en av sladdarna. 
Så det blev till att öppna paketet och börja om igen. 
Varför göra det enkelt för sig?
image50 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0