Per Gessle

Ikväll sände SVT en live spelning med Per Gessle från i somras.
Efter att ha sett den så grämer det mig att jag inte var på någon av hans konserter 2007.
Det fanns så mycket annat på min agenda och tiden räcker inte till allt.
Å andra sidan tyckte jag inte att hans senaste album, var nåt vidare.
Men en konsert med PG är häftigt och att tillsammans med andra stå
och skråla med i Sommartider eller Här kommer alla känslorna.....,
det är mäktigt.
PG och hans musik är definitivt sommar i mina öron.

image9

Sen kan man inte säga annat än att PG kan
konsten att marknadsföra sig själv och
han kan konsten, att veta vad hans fans vill ha och behöver.
Förra årets turné blev inte den succé som PG
eller människorna i hans närhet trodde.
Turnén var långt ifrån utsåld och
senaste albumet, En händig man, var inte
ens en bråkdel så bra som Mazarin.
Och vädret i somras var inte heller
särskilt inbjudande till att gå på konsert.
Men ändå så har PG givit ut en live-dvd från
sommarens turné och dessutom så
sänder TV en timmas konsert.
Det är kanon.

Hur många andra artister ger sina fans detta?


Kommentarer
Postat av: Safursey

Man kan bara dra slutsatsen att Per är en väldigt väldigt generös man. Hoppas det där programmet går i repris.

2008-01-12 @ 02:32:47
Postat av: Safursey

Jo, en sak till jag gillar med Per är hans sneda tänder. Verkligen kul med icke-ytliga kändisar, kändisar som vågar visa upp nåt annat än kritvita linjalraka hollywoodtänder.

2008-01-12 @ 02:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0