Samma sak?

Eftersom jag jobbar varierade tider så hämtar jag emellanåt mina syskonbarn på dagis. För att de ska få kortare dagar där och för att jag ska få umgås med dem.

Jag tillhör dem som aldrig fick gå på dagis. Min mor jobbade halvtid och eftersom mormor bodde i samma lägenhetshus, så fick jag och mn syster vara hos mormor när mor jobbade.
Idag är jag oerhört glad över det, den närhet som jag fick med mormor hade varit svårt att få om man inte hade setts så mycket. Det bästa jag visste var när hon berättade om släkten och om sin uppväxt. Sånt minns jag än idag och nu när jag släktforskar så har jag stor nytta av vad hon berättade.

Jag minns när jag första gången skulle gå till dagis och hämta min systerdotter. Jag kom in och sa till fröken nåt i stil med - vilket fint dagis. Fröken tittade på mig och sa -det heter inte dagis det heter förskola.

Nytt ord kanske, men i min öron samma sak. Jag har fortsatt att säga dagis och fröknarna har nog insett att jag aldrig kommer att lära mig att säga förskola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0