ESC

Igår var det första semifinalen i ESC.
Jag såg sista 40 minuterna så jag har inte så mycket att skriva.
Det kändes utifrån vad jag såg som att melodin i åt var 3 killar på scen, kankse lika bra att skicka E.M.D nästa år.
Greklands bidrag kändes som en kopia på bidraget som senast vann ESC för Grekland.
Även FInland känns som att de numera stöper alla sina bidrag ut Lordi-formen. Men jag tycker att det är häftigt att de sjunger på finska i år. Trodde faktiskt inte att de skulle gå vidare, men det var kul att de hamnade i final.
Ryssland tog hjälp av skridskoåkare för att komma till final. Smart tänkt. Och Norge hamnade i final. Oj, tyckte inte att den låten var bra, men kankse var den en av de bästa igår?
Det känns skönt att inte Irland kom vidare. På torsdag är nästa semifinal...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0