Rusta

Rusta är nog det konstigaste företag som jag har stött på.

För att dra en lång historia kort så var det så här:
Jag tittade i ett nummer av Hemmets Journal och på ett uppslag i tidningen så tipsade de om olika städprodukter. Där fanns bland annat en tvättkorg som hade hjul och handtag som en dramaten ungefär. Jag insåg att en sådan skulle passa perfekt till en person som jag känner, som har problem att bära sin tvättkorg till och från tvättstugan. På sidan fanns ett 020-nummer till Rusta så jag ringde. Fick prata med nån kille och jag undrade bara om tvättkorgen fanns i någon butik nära mig. Han slog på datan men kunde överhuvudtaget inte ens finna någon sådan tvättkorg som jag snackade om. Märkligt tyckte jag så jag surfade in på deras hemsida, sökte på tvättkorg och fick se en bild på den. Ringde upp igen och fick prata med samma kille. Meddelade honom att jag klart och tydligt kunde se en bild på tvättkorgen på skärmen. Då kunde han få fram ett artikel nummer på den. Men nej den fanns inte alls i någon affär nära mig. Den fanns inte alls att få tag i var svaret jag fick. Han meddelade då också att Allers förlag som ligger bakom tidningar som Hemmets Journal har tillgång till en fotostudio där olika företag ställer produkter som de vill ska hamna i tidningarna. Men som han på Rusta sa att produkten kan hamna i affären i maj, augusti eller kanske inte förrän i november. En vecka senare ringde jag återigen till Rusta. Nu kunde de med hjälp av artikel nummret finna att den tvättkorg jag var intresserad av minsann stod på centrallagret någonstans i Sverige. Äntligen lite hopp tänkte jag, så jag sa att de kunde ju skicka en till butiken nära mig då. Men si det gick inte. Tvättkorgarna skulle stanna kvar på centrallagret tills dess att huvudledningen på Rusta har bestämt när de ska skickas till butikerna, vilket kan betyda nästa vecka eller om tre månader.
Då åkte jag istället till en Rusta butik nära mig talade med chefen för affären. Lämnade artikelnumret och sa att jag ville ha en sådan produkt. Men si det gick inte heller för han kunde inte alls beställa produkter från centrallagret utan produkterna skickas till butiken när ledningen har bestämt det.
Så nu står jag fortfarande här tre veckor senare utan någon tvättkorg.
Jag har aldrig förut varit med om en butik som inte vill sälja sina produkter, när det finns folk som vill köpa.

Kommentarer
Postat av: Evil Knickerbock

Du, en fråga bara...vad sjuttsingen är en "dramaten"?



2008-05-08 @ 15:04:18
Postat av: Sacaka

Evil Knickerbock: En dramaten är en sån däringa vagn som pensionärerna brukar dra efter sig när de t.ex går å handlar. Fyndigt namn "Dra maten". Tror det kallas så bara i GBG?!

2008-05-08 @ 19:12:52
Postat av: Evil Knickerbock

Hahahaha...OK! Fyndigt!



2008-05-08 @ 22:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0