Dagens slut

Ännu en dag går mot sitt slut. 24 timmar på ett dygn. 1440 minuter. Natten och mörkret närmar sig med stormsteg. Ute lyste snön upp denna oktober söndag. 
Tänk vad lite som blir gjort på 24 timmar. Om man bara har almenackan tom och bara låter dagen gå åt till vila. Så upptäcker man vilket tråkigt liv man lever och hur tomt allting känns. 
Man känner sig bortglömd, ingen hör av sig och tankarna maler i huvudet - men något svar tycks ej finnas att uppbringa. 
Det blir lätt att man drömmer sig bort.........tänk om det ändå vore så här........
Tänk vad allt skulle vara mycket lättare då - eller ???
Visst vet jag att det bara är jag som kan förändra och påverka mitt eget liv. Men hur? och vill jag egentligen det?
I väntan på svar - fortsätter jag drömma om livet som jag vill ha och önskar!?
Kan det bli sant då? 
                                         /skrivet i dagboken 20/10 - 2002 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0