Vad hände?

Vad hände egentligen ikväll i melodifestivalen?
Jag har hela tiden trott att anledningen till att inte Johnsson/häggkvist gick direkt till final vid första tillfället, berodde på att alla trodde att de skulle gå vidare och därmed struntade i att rösta. Så därför trodde jag att Carola och Andreas fans nu skulle tokrösta duon till finalen. Men det verkar som om svenska folket har tokröstat på Nordman. Jag är i chock. Det hade jag aldrig trott. Nordman är okej men Suzzie Tappers låt var mycket bättre tycker jag. Vilken text, oerhört gripande. Förstår inte hur Sibel kunde vinna över både E-Type & Poodles och Ola. Storheten med henne och hennes låt förstår jag inte.
Programmet vart ju väldigt spännande med dessa små tävlingar, vilken dramatik. Roligt för tv-tittarna, men det måste vara en enorm nervpärs för artisterna.
Kristian sång var fin, ser fram emot nästa vecka när Björn är tillbaka och man får se humor när det är som roligast.


Kommentarer
Postat av: Kanf Keato

Jag gillar Nordman, tyckte inte alls att Tappers låt var något speciellt. Nordman har jag en historia i sin låt. Ja, ja jag ringde inte och röst, utan kollade lite till och från på andra chansen. Men blev nöjd med att Nordman gick vidare.

Men den där Sibel, va fan va det för något? Fattar inte alls att hon gick vidare. Trodde hon skulle åka mot E-type och pudlarna, blev förvånad att hon klarade sig mot dom. Att hon sen klarade sig mot Ola gjorde mig minst lika förvånad.

Men det känns skönt att Carola och Andreas gick vidare, speciellt som Carola i princip hånad och dum-förklarade lyssnarna när hon inte gick direkt till final.

2008-03-09 @ 10:18:15
URL: http://keato.blogg.se
Postat av: pernilla

Heja nordman..jag blev glad över att androla inte gick vidare.. tycke rinte dreas låt var BRa helt enekelt..sibel ja jag blev förvånad,,hejade mer på terra eller etype men n¨gon sade att svenska folket rölstar på det som vann i ESC förra åreet och där vann en ballad vilket isåfall är en förklaring till varför sibel och sanna är i final. jag hejar oavsett på BWO i finalen. s¨åg dockidag en omröstning om att perelli kommer vinna.. hulien.. hur gick den låten?

2008-03-09 @ 16:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0