Malmö

Så var man hemma igen efter en tripp till Malmö. Släktforskarmässan gick av stapeln, där. Eftersom jag är väldigt trött så blir det en kortfattad och snabb beskrivning av helgen.

* Cyklar finns det gott om i Malmö * Europaportalen var ett spännande ställe att ha en mässa på, vägg i vägg med Pingstkyrkan. * Göran Skytte har en speciell humor, men hans berättarteknik vill jag kunna * Varför har man två föredrag på samma tid i skilda lokaler? Varför tvinga besökarna att välja? * Alla som vill får göra sitt egna familjevapen, det finns inga regler kring det, bara sätt igång med block och penna och gör din egna familje sköld. *  Hur svårt ska det vara att finna bröderna Blank i Amerika? * Släktdata - oerhört respektlös förening * Varför entré - hur ska det kunna locka nya besökare om de först tvingas betala, utan att veta vad som erbjuds? * Gruppen från Släktforskarnas hus, fick alla att le när de kom gående i sina folkdräkter * En massa nya kontakter och gamla bekanta * Nu hoppas jag att Falköping kan göra det minst lika bra 2009 * Skönt att Skånetrafiken hanterar kontanter * X2000 går oerhört snabbt, men vad hände med den utlovade lyxen i första klass? * Arbeta inte som försäljare om du inte kan sälja.

Visst finns det mycket att berätta, vissa saker kommer jag till i kommande inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0