Beverly Hills 90210

Minns ni tv-serien Beverly Hills 90210?



Beverly Hills 90210 var en tv-serie skapad av Aaron Spelling. Den började spelas in 1990 och sändes fram till år 2000.

Serien handlade om familjen Walsh som flyttar från Minneapolis till Beverly Hills. Barnen i familjen Walsh Brandon och Brenda, får anpassa sig till det glamourösa liver i Beverly Hills. Och sen handlar serien om Brandon och Brendas liv tillsammans med sina nyfunna vänner.

image32


Tv 4 började sända serien 1991 och jag minns att min syster tipsade mig om att jag skulle se den. På den tiden fanns det ej så många tv-kanaler, vilket gjorde att i stort sett alla tonåringar tittade på serien.

Jag minna att 1991-92 så sändes serien på torsdags kvällar vilket gjorde att när vi hade syslöjd på fredags morgon så satt vi tjejer och snackade om Brenda, Dylan, Kelly och de andra. Läraren var mottligt road.

Beverly Hills fick väldig stor uppmärksamhet här i Sverige och i USA så var det stor uppståndelse. Serien tog upp alla problem som tonåringar ställs inför och alla "problem" som finns runt om i samhället. Såsom alkoholism, skilsmässa, tonårskärlek, droger, otrohet, misshandel m.m.

Det kritiska med serien var att alla problem osv. som fanns, skulle skrivas in i manuset.


För en tid sen sände Tv 3 serien i repris och ibland tittade jag på nåt avsnitt och mindes tillbaka till min tonårstid.

Mina favoriter i serien var Dylan och Brenda. Dylan var länge min drömbild av en pojkvän och Brenda var en tjej som var just så som jag ville vara.


image34


Vad har du för minnen av Beverly Hills 90210?
Vem var din favorit?

Kommentarer
Postat av: Josephine

Svar: Nej nej, danmarks bidrag är nog ingen höjdare. Kanske den kan växa lite efterhand, men jag tvivlar på att de tar sig till finalen. Drama Queen förra året var nog betydligt bättre :) Tack för länken:)

2008-02-03 @ 09:34:18
URL: http://mumintroll84.blogg.se
Postat av: wille

Jag är ju faktiskt lite för ung för bevvan, men jag upptäckte serien under tiden som trean repriserade den :) Måste säga att ingen serie någonsin har fått mig så beroende. Allting känns klockrent och passar in på en själv precis som du säger. Tyvärr är det inte så många i min ålder som gillar eller ens känner till serien, då är det nog OC som gäller, men 90210 har så mycket mer!:D

2008-03-28 @ 23:33:53
URL: http://willedaman.,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0