Post

Just nu borras det för fullt i huset.
Vi ska få sådana där Postfack nere vid entrén.
Jättebra för brevbärarens arbetsmiljö, som slipper springa i trappor.
Visst får vi som bor i huset ta oss ut i trapphuset och gå några steg f
ör att få våran post, men jag tycker att det är en fantastisk lösning.
För i och med detta får vi nu nya "ytterdörrar" till lägenheterna.
Riktiga moderna dörrar, som kan stänga ute ljud från trapphuset.
*JIPPI*

Men jag har några funderingar.

* Postfacket är inte så stort. Hur funkar det när facket är fyllt,
vad händer då med posten?
T ex om man är borta några dagar och facket blir fullt.
Tar brevbäraren tillbaka posten som inte får plats?

* Är dessa skåp så säkra? Är det vanligt med "inbrott"?

image20

Är det någon som har erfarenhet av dessa postfack?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag har postfack och det är bra. Har aldrig haft ett fullt postfack eller jo men då lade brevbäraren brevet utanför min dörr. Kan hända att de tar tillbaka det också och att du får avi om det. Inborttsrisken är nog liten så längde det inte är överfullt. då kan möjligtvis någon med smala fingrar ta det översta brevet..har aldrig hänt här vad jag vet..

2008-01-26 @ 18:44:17
URL: http://hvpim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0