Kuddkaos

Var på Ikea och handlade idag, när mina saker var handlade så gick jag mot avdelningen där kuddarna säljs. Syrran hade skickat order om att köpa kuddar till hennes familj. 4 kuddar skulle handlas och Syrén skulle de heta.
Utmed ena väggen så fanns det en kudde som hette Syrén, vilken tur. 4 st åkte ner i vagnen. Men så fick jag plötsligt se att det på andra sidan också fanns en kudde som hette Syrén. Samma namn men tio kronor dyrare. Sen fick jag se ytterligare en kudde med rätt namn men tio kronor billigare. Jag fattade ingenting. Ringde syrran för att få reda på vilken av de tre kuddarna hon skulle ha, men hon trodde att det bara fanns en.
Så jag letade upp en Ikea anställd för att få klarighet i kuddkaoset. Det  visade sig att kuddarna hade olika funktioner utifrån hur man sover. En kudde för de som uteslutande sover på mage, en för de som sover på rygg och en för de som sover på sidan.

Herregud, jag har alltid bara tagit en kudde utan att fundera på hur jag sover eller vilka egenskaper kudden har.


Vad har du för kudde?
image96


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha, pånminner om när mamma och jag skulle köpa en tempurkudde till min mormor och de frågade "hur sover hon?" vi ba "ehhh?" haha men vi tog nog rätt.. tror vi.. X'D

2008-04-05 @ 22:27:35
URL: http://themikaela.blogg.se
Postat av: MaygirlS

Inhandla några av varje, så kan de ha kuddkrig istället. Sen lovar jag att de bankat ur alla funktioner ur kuddarna. ;OP

2008-04-06 @ 00:20:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256
Postat av: Ally

Undrar om det finns "normala" kuddar också? För oss alla miljoner som rör oss i sömnen...

2008-04-06 @ 09:44:33
Postat av: Josephine

heh, jag har nog en helt "vanlig" kudde som inte är specifierad för någon speciell:) Tänk allt vad det finns för grejer..alla sätt att tjäna pengar på:) Hur gick veckoslutet?

2008-04-06 @ 10:00:46
URL: http://mumintroll84.blogg.se
Postat av: Josephine

Så sant, så sant..journalistiken kan vara rätt lustig ibland..hur man tar ära för andras framgång:) Jag borde nog köpa en specialkudde som gör att man inte snarkar..suck..

2008-04-06 @ 12:40:12
URL: http://mumintroll84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0