Äntligen

Äntligen en bra låt i årets melodifestivalen. Det skulle dröja ända till tredje deltävlingen innan det kom en låt som förtjäar att vinna melodifestivalen och tävla för Sverige i Serbien.
Jag pratar givetvis om BWO, grym låt och Martin var lika fantastisk som vanligt. Han är en grym artist och han fullkomligt äter tvkamerorna.
Helt okej att även Frida kom till finalen i Globen. Melodin var typisk dagispop, kommer göra succé på förskolorna runt om i landet. Men textmässigt var låten inget att ha.
Överraskande att Caracola gick vidare till andra chansen. Opera-tjejen hade jag ju redan tippat till andra chansen.  Tråkigt att Patrik slogs ut, en bra låt hade han och ett snyggt framträdande.
Ainbusk hade jag tippat på 2:a plats, vad hände? Men låten var inget vidare.
Har svenska folket äntligen lärt sig att rösta på låtarna och inte på artisterna?
Kristian fortsätter att göra succé, jag gillar hans torra humor och han fortsätter att övertyga vecka ut och vecka in. Vem kommer kunna ta över programledarskapet efter honom? Eller kommer han få leda melodifestivalen tills han själv slutar?
Nour hade fått ytterligare några sekunder med varje artist, så det flöt på bättre idag. Tycker fortfarande att man kan skippa den delen av programmet. Varför inte bara låta artisterna få gå av scenen i lugn och ro och sätta sig i greenroom?
Björn var återigen fantastisk.Hans egenskriva sång tillägnad Carina Berg, var hur rolig som helst. Upplagt för svartsjuka nu?
Jag tycker för övrigt att vi lägger ner tävlingen nu, vi skickar Björn Gustafsson till Serbien. Han kommer garanterat att ta hem segern åt Sverige. 


Kommentarer
Postat av: Aino

BWO var ju lätt bäst! Alla deras låtar låter visserligen likadant, men gissa om det där kommer gå hem i Europa?;O Skicka dem!

2008-02-24 @ 12:20:02
URL: http://avision.blogg.se
Postat av: Pernilla

BWO var bäst. han låter som modern talking kanske därför jag gillar dem. hoppas de går långt i finalen. håller med dig om att det har varit väldigt många dåliga låtar. björna gillade jag inte från början. inte min humor m,en den låte´n var helt suverän ha ha

2008-02-24 @ 18:19:37
URL: http://hvpim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0