Min eller din?

I affärer brukar det ibland sitta en skylt att man inte får bläddra eller läsa i tidningarna innan man köper dem.
Detta är ju logiskt kan jag tycka. Fast man ibland hade önskat att man kunde få titta i tidningen innan man köpte den för ibland känns det som att man köper grisen i säcken.
Men...
Jag har förstått att i vissa affärer så gäller inte den regeln för den egna personalen. I en affär som jag var i så skulle en av de som jobbar där gå på lunch och hon gick helt enkelt iväg till tidningshyllan och tog några intressanta tidningar och försvann. En annan gång fick jag se en i personalen ställa tillbaka tidningar i tidningshyllan. Och detta kan jag inte tycka är rimligt. Om jag väljer att köpa en tidning så vill jag ju inte att nån annan har bläddrat eller läst den tidningen.
En gång när jag köpte en sk "kvällstidning" på en mack så fann jag sedan när jag läste tidningen spår av ketchup på vissa sidor. Fruktansvärt äckligt...

Kommentarer
Postat av: Aino

Euw! Ketchup:S

2008-02-08 @ 06:40:50
URL: http://avision.blogg.se
Postat av: Josephine

Nämen uschamej! De e ju inte schysst! I en del butiker läser man ändå tidningar utan att nån säger till..

2008-02-08 @ 09:27:09
URL: http://mumintroll84.blogg.se
Postat av: Lena

Bland det äckligaste jag hört, snacka om återanvändning eller?

2008-02-08 @ 12:59:44
Postat av: pernilla

jag kollar alltid it idningar först. inte i kvällstidningar men i skvaller tex. vill som di säger inte köpa grisen i sävken. men handlar oftast på maxi elwlr coop där de står en bit f¨årn kassan och man kan smyga me ddet. bläddrar fint och försiktigt hi hi..fast en gång har jag väl blivit upptäckt oc tillsagd men mest då för att kjag "vek" tidningen när jag bläddrade inet för att jag tittade i den

2008-02-08 @ 19:07:25
URL: http://hvpim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0