Norgehistorier

Vet du varför norska bönder ger fåren järntabletter?
De väntar sig att fåren ska få stålull.
---
En helikopter störtade på en kyrkogård i Norge, hittills har man funnit 350 döda.
---
Norrmannen till sin fru:
- De sa att det skulle snöa på radion.
- Då bör du täcka över radion.
---
- Vet du vad det senaste norska energispartipset går ut på?
- Nej.
- Om du får vatten över, när du till exempel kokat te, kan du frysa in det och sedan återanvända det.
---
Mitt i natten ringde telefonen med en ilsken signal.
- Kan jag få en taxi till Storegatan 7.
- Ledsen, men ni har fel nummer.
- Nej, det är inte fel nummer. Det måste väl jag veta, som bor här.
---
- Vad står det i norska rondeller?
- Max åtta varv.
---
En norrman stod på den högsta trampolinen och skulle dyka ner i bassängen, när en badvakt kom och skrek:
- Dyk inte! Det finns inget vatten i bassängen.
- Det gör inget, sa norrmannen, för jag kan ändå inte simma. 
---
En norrman till en annan:
- Jag köpte ett pussel till min son, på pusslet stod det 2-5 år.
Jag lyckades pussla ihop det på ett år!
---
Ole bad den stora stjärnan om en autograf. Denne tittade på den lilla lappen han fått och sa:
- Ska jag verkligen skriva på den här skrynkliga lilla lappen?
- Ja, jag renskriver det sen när jag kommer hem. 
---

Kommentarer
Postat av: Sara

hah sista var roligast!

2008-02-20 @ 11:37:07
URL: http://littlenova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0