Vinterdäck

Funderar på att köpa en ny bil och såg att Renault hade lagerrensing på sina Clio. Så jag tog mig till en bilförsäljare för att försöka göra en bra affär. Men döm om min förvåning när hon sa att vinterdäck inte ingår om
man köper bil nu. Det finns en lag som kräver vinterdäck på bilen under en viss tid på året. Och då tycker jag att om jag köper en bil under den tiden så skulle det ju ingå däck efter säsong. Väldigt märkligt i mina öron att sälja en bil som i praktiken inte kan köras just nu. För att den har fel däck.

Kommentarer
Postat av: Josephine

har också kollat på Renault Clio, den verkar faktiskt vara rätt behändig och bra, samt priserna ligger passligt för studerande...de begagnade alltså :)

2008-02-07 @ 10:42:21
URL: http://mumintroll84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0