Chocken på TV

Vem var på tv för en stund sedan?
Om inte min gamla klasskamrat, Henrik Rydén. Henrik och hans bröder Martin och Johan fick besök av tv-Ernst, som skulle hjälpa dem med sin sommarstuga. För den som vill se inslaget kan man säkert göra det på TV4.

Det är lite spännande det där med klasskamrater. I flera års tid umgås man dagligen med dem. Man följer varandra och vet en hel del om varandra. Men så släpper man ibland totalt kontakten med vissa av dem. Oftast i samband med att man byter klass eller skola. De bara byts ut, försvinner och ofta vet man inte alls vad som hänt med dem.

Så idag var det kul att åter få se Henrik. Även om det bara var på tv:n. Henrik och jag gick på lekis ihop. Vi lärde alltså känna varandra när vi var 6 år gamla. Sen gick vi samma klass tills vi slutade skolan i 9:an. Sen hamnade vi på olika gymnasieskolor.
Visst var vi inte direkt bästa kompisar och vi umgicks inte utan för skolan. Men man sågs ju nästan varje dag i tio år.
För nåt år sedan så läste jag i tidningen att han pluggade eller jobbade i Kina eller Japan. Men annars vet jag inte alls vad han sysslar med.

Visst vore det kul att veta vad ens gamla klasskamrater gör och hur det har gått för dem?


Kommentarer
Postat av: Muppin

Tips: via Stay friends kan man få reda på vad som hänt "gamla" klass- och skolkamrater, om de är registrerade vill säga.

2008-07-08 @ 11:08:35
Postat av: pernilla

regga dig på facebook. jag har hittat otroligt många gamla klasskompisar, brevvänner och gamla grannar där som jag inte sett på evigheter. skoj :)

2008-07-09 @ 08:55:10
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0