Hej hopp

Så var torsdagen snart över. Det känns som att det är väldigt mycket just nu och det går i ett fasligt tempo och det känns inte helt okej. Det är nåt som känns fel, men jag kan inte sätta ordet på vad.

Mor ringde och väckte mig, gratulerade på min namnsdag. Hon hade försökt att skicka ett sms, men det gick inte. Tänk dessa 40-talister som vill så mycket men inte alltid förstår dagens teknik.

En stund senare ringde far, han hade förhandlat fram en bil som han tyckte att jag skulle köpa. Lagom intresserad lyssnade jag till hans iver. Snabbt skulle det gå tyckte han och det slutade med att vi skulle mötas hos bilförsäljaren om 30 minuter. Det blev lite väl snabba ryck. Men väl på plats en halvtimme senare så stegade vi fram mot den tilltänkta bilen. Den var jätte fin och far berättade om alla finesser osv. Men jag blev inte helt övertygad. Jag får fundera ett tag.

Sen vidare till stan, tänkte att jag skulle få lite ordning på kameran. Den lever sitt egna liv emellanåt och med tanke på morgondagen så vore det ju kul om den kunde vara pålittlig, Men i affären tyckte de inte alls att det verkade vara några problem och de var inte intresserade av att undersöka det vidare. Ja, ja.

Sen var det bara att bege sig jobbet. Och nu är jag här.

Imorgon är det fredag och då bär det av till Borås. Det är invigning av Borås nya staty imorgon. Jim DIne har gjort en enorm Pinocchio staty som ska stå i stan. 8 meter hög är statyn och så vacker, tycker jag.



Nu kanske någon undrar vad har Pinocchio med Borås att göra? Vad har de gemensamt?
Svaret är enkelt, de har definitivt inget med varandra att göra.

Men måste allt som pryder det offentliga rummet i städer ha med själva staden att göra?
Nej , det tycker jag inte.

Imorgon kommer jag vara på plats när statyn täcks av och jag kommer med glädje att titta upp på denna höga staty. Vill det sig väl kommer jag att ta ett bra kort.

Senare på kvällen kommer Moto Boy att underhålla vid en scen jämte Pinocchio. Jag har inte hört honom sen i augusti då han var förband till The Ark i Huskvarna. Så det ska bli spännande att åter höra honom.

Kommentarer
Postat av: MaygirlS

En 8 m hög Pinocciho. Ja ja, bäst att han inte ljuger för någon, för då kan han göra någon/något illa. ;OP



Moto Boy i Huskvarna var magiskt för mig. Första gången jag hörde Oskar sjunga och fastnade som en liten limklump på papper. suckar Du kommer inte bli besviken. Vill ha full upplevelsebeskrivning av spelningen under helgen.

2008-05-16 @ 02:13:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256
Postat av: MaygirlS

Det var en stor Pinocchio!



Hoppas du hade kul på spelningen!

2008-05-18 @ 13:39:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0