Steg

Om cirka 45 minuter avslutas stegtävlingen som jag är med i. Då har vi gått med stegräknare i fyra veckor. Målet var att komma till Hamburg. För att komma dit var man tvungen att gå 7000 steg om dagen i fyra veckor. 49 000 steg per vecka. Det målet lyckades jag med och även mitt lag.
När vi först fick stegräknarna så var alla så ivriga på att se hur många steg man verkligen gick på en dag. Ganska snart insåg man att man gick på tok för lite. Men de första två veckorna var humöret på topp och det var kul att läsa av hur många steg det blivit. Tredje veckan började intresset sjunka och man började sikta in sig på att klara 49 000 steg per vecka istället för att tänka 7000 steg om dagen. Fjärde veckan var värst. Jag till och med glömde mätaren en dag. Man började se slutet i tunneln. Och på ett sätt känns det skönt att inte behöva den mer. Men samtidigt kvarstår ju problemet, man går för lite.

None

Kommentarer
Postat av: Lillahjrtat

jag är glad att du stannar här så du inte går bort dej nån stans 'skratt* så jag har nån att prata med

2008-05-12 @ 14:07:57
Postat av: MaygirlS

Tycker du att du går för lite. Kom och börja jobba hos mig då. Jag går MINST 10000 steg varje jobbpass.

2008-05-13 @ 15:25:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0